Pagina's

Modellen

Porsche 924
Porsche 944

Occasions

Over onze occasions

924 en 944 aankoopgids

Introductie
Exterieur
Ruiten
Interieur
Motor
Remsysteem
Proefrijden
Op de brug
Checklist

Installatie

Aluminium draagarm reparatie
Nieuwe pookhoes

PimpMyPorsche

Winter-inspectie en kleine beurt
Onderhoudsprijzen
Welkom bij PimpMyPorsche!
Contactgegevens
Algemene Voorwaarden
Privacy verklaring
Disclaimer

Nieuws

Grote veranderingen! Een nieuwe en uitgebreidere website. klik op de banner voor WWW.STUTTGARTPARTS.NL
iDealPayPal

Op de brug

In een ideale wereld zou u met de auto zo naar een lokale garage rijden waar deze kosteloos even op de brug zou worden gezet. Heeft u deze mogelijkheid dan is dit zeker aan te raden. De mensen die deze mogelijkheid niet hebben moeten roeien met de riemen die ze hebben. Een krik en een paar assteunen passen makkelijk achter in je auto.

Als de auto op de brug staat dat is het verstandig een aantal zaken te controleren. Begin bij het motorblok. Veel olie aan de onderzijde van het blok betekent lekke pakkingen of keerringen. Vooral bij de distributieriemkappen moet het droog zijn. Anders zijn de keerringen van de balansassen en oliepomp aan vervanging toe. Normaal gesproken gebeurt dit bij het vervangen van de distributieriem. Lekke keerringen betekend dat de riemen van de distributie en balansassen bedekt worden met olie wat hun levensduur beperkt. Keerringen en o-ringen zijn los leverbaar en worden ook geleverd bij ons distributieriemset compleet, klik hier voor meer informatie.

Controleer de stuurhoezen, deze mogen geen scheuren of barsten hebben. Ook de rubbers van de stabilisatorstang horen droog en strak te zitten. Vooral het rubber aan de zijde van het oliefilter zwelt vaak op als gevolg van lekkage bij het verwijderen van het filter. De stuurhoezen beschermen de kogels van de spoorstangen. Ook hierop mag geen speling zitten. Wieg zachtjes het wiel op en neer, als er zichtbare speling is of als de kogel een klikgeluid maakt dan is de spoorstang aan vervanging toe. Bij het rijden manifisteert zich deze speling in een tikgeluid bij de voorwielen, vooral hoorbaar als je een stoepje oprijdt. De stuurkogel bevindt zich bij het wiel, hiervoor geldt hetzelfde verhaal. Speling in de spoorstang of stuurkogel is een bekend APK afkeurpunt. Een nieuwe spoorstang is dan de enige optie, klik hier voor meer informatie.

Als de auto stuurbekrachtiging heeft trek dan de stuurhoezen terug, stroomt hier vloeistof uit dan bent u toe aan een nieuw of gereviseerd bekrachtigd stuurhuis. Wij kunnenn deze stuurhuizen gereviseerd leveren, klik hier voor meer informatie. Bekijk daarnaast ook even de stuurpomp, deze mag niet lek zijn of overmatige speling op de as hebben. Wij bieden ook gereviseerde stuurpompen aan, klik hier voor meer informatie.

Controleer vervolgens de fuseekogels op speling. Bij de 924 en 944 type 1 zijn deze los van de draagarm te vervangen. Bij de 944 type 2 is de stalen draagarm vervangen door een alumium draagarm, bij speling diende in het verleden de complete draagarm vervangen te worden. Een losse draagarm kost rond de 650,-. Wij bieden echter een revisieset voor dit type draagarm aan, een compleet nieuwe draagarm is dan niet nodig. Klik hier voor meer informatie.

Remleidingen en brandstofleidingen moeten netjes zijn, niet geknikt en niet geroest. Roestige remleidingen is een bekend APK afkeurpunt. Wij kunnen voor u nieuwe remleidingen op maat maken, klik hier voor meer informatie.

Ook de transmissie dient droog te zijn. Een transmissie die onder de olie zit heeft nieuwe keerringen nodig waarvoor deze gedemonteerd dient te worden. Controleer ook even de aandrijfashoezen. Deze horen niet gescheurd of gebarsten te zijn. Wij kunnen een compleet set nieuwe keerringen leveren, klik hier voor meer informatie.

Als laatste de koppeling, bij de 944 is eenvoudig te controleren of het rubber hart van de koppeling nog intact is. Verwijder de rubber plug van het transmissiehuis aan de onderzijde van het huis. De aandrijfas is nu zichtbaar. Probeer deze as met uw hand te bewegen, als de aandrijfas een ruime speling heeft dan is de koppeling aan vervanging toe.

Porsche heeft vanwege de problemen met de rubberbelaste koppelingsplaat de 944 turbo en S2 gewoon weer uitgerust met een veerbelaste koppeling. Tegenwoordig rust Sachs nieuwe koppelingen voor de standaard 944 type 1 en 944 type 2 ook uit met een veerbelaste koppelingsplaat, welke kwalitatief beter is en langer meegaat dan de oude rubberbelaste koppeling. Wij leveren alleen deze nieuwe type koppeling, klik hier voor meer informatie.

Zoeken

Producten

Aandrijving en koppeling
Accessoires, gadgets en gimmicks
Brandstof- en uitlaatsysteem
Elektronisch
Exterieur en verlichting
Interieur
Koelsysteem en airco
Motorisch
Motorrevisie
NIEUWE AANBIEDINGEN
Onderhoud en APK
Pakkingsets, afdichtingen en seals
Remsysteem
Starten, laden en ontsteking
Swepco smeermiddelen
Velgen en banden
Wielophanging en stuurinrichting